Sander vertelt: Functioneel beheerder bij de ABN

Sander is na zijn opleiding op zoek gegaan naar een full-time baan, waarbij hij via LinkedIn met een van onze consultants in aanraking kwam. Hij had gelijk de indruk dat het een goede match kon zijn. Nu hij bijna klaar is met zijn traineeship bij de ABN AMRO is het tijd om samen terug te kijken naar zijn tijd bij Joust. 

Hoe was het om binnen te komen bij Joust? 

De intake procedure was erg prettig. Ik ging eerst in gesprek met Floris om kennis te maken en om te kijken of we een match voor elkaar waren. Daarna kwam ik in gesprek met Alexandra en uiteindelijk mijn coach Anne. Alle gesprekken met de mensen van Joust waren erg gezellig, leuk en vooral leerzaam. Er is mij tot in alle detail uitgelegd hoe het intakeproces in zijn gang zou gaan en wat ik hierbij zou kunnen verwachten, en wat er van mij verwacht zou worden. 

Hoe heb je je ontwikkeld in je tijd bij ons?

Ik heb de trainingen van het Persoonlijk Leiderschapstraject, de vakopleiding van Functioneel Beheer en Scrum met certificering gevolgd. Hiernaast heb ik nog een kennissessie Digitale Innovatie gehad. Alle sessies waren goed verzorgd, relevant in mijn vakgebied en heel interessant en leerzaam.  De trainingen hebben zeker bijgedragen aan mijn ontwikkeling, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Dankzij de persoonlijk leiderschap-trainingen ben ik beter naar mezelf gaan luisteren en ik heb meer zelfvertrouwen gekregen. De functioneel beheer-trainingen en de scrum-trainingen waren erg relevant voor het werk wat ik doe met veel relevante tips, tricks en tools die ik kan gebruiken in mijn werk.  De begeleiding van en interactie met Anne en Alexandra heb ik heel positief ervaren. De begeleiding was altijd erg gericht op de persoon en ik kon zelf ook veel sturing geven aan de hoe en de wat van de interactie en begeleiding. Mijn coaches hebben me altijd een vertrouwd en veilig gevoel gegeven waardoor het gemakkelijk was om waar nodig privédingen te delen met ze. Ook daagden ze me uit om te werken aan de moeilijkheden op mijn pad, maar gaven ook vaak waardevol en behulpzaam advies. 

Hoe vond je het werken bij de opdrachtgever?

 ABN AMRO Hypotheken is een zeer goede werkgever, echt een aanrader! De bedrijfscultuur is prettig en naar mijn mening erg geschikt voor jonge professionals. Er wordt veel rekening gehouden met de steile leercurve die voor nieuwelingen bestaat en de collega’s zijn vriendelijk en behulpzaam. De eerste zes maanden stonden vooral in het kader van wegwijs worden in de organisatie en mijn team goed leren kennen. ABN AMRO is enorm groot en het datalandschap is zeer complex dus het heeft meer dan die eerste zes maanden geduurd voordat alles echt op zijn plek viel. Tijdens de tweede zes maanden heb ik een steeds beter beeld van de organisatie gekregen. Ook werden mij steeds meer verantwoordelijkheden en zelfstandig werk toegewezen. Dit was een logische stap maar heeft mij veel voldoening gegeven. 

Is er nog iets dat je tegen potentiële trainees wilt zeggen?

 Als starter in de arbeidsmarkt weet je soms niet waar je moet beginnen of wat je wilt, dat was bij mij ook het geval. Maar dankzij Joust heb ik nu een hele goede en leerzame start kunnen maken. Joust is zeker een aanrader!

Bekijk ons ruime aanbod
aan
traineeships

Aanmelden