
Traineeship Functioneel Beheer – Overheid
Assen
3.000 – 3.500
Waar ga je als Traineeship Functioneel Beheer – Overheid werken?
Bij deze overheidsorganisatie, werk je aan maatschappelijke vraagstukken die ertoe doen. Of het nu gaat om de energietransitie, circulaire economie of internationale handel, jouw inzet helpt ondernemers groeien en innoveren.
Als young professional krijg je bij deze overheidsorganisatie de kans om direct impact te maken. Je werkt samen met experts aan slimme oplossingen, adviseert bedrijven en ondersteunt bij subsidies en financiering. Met ruim 4.500 collega’s bouwen we aan een economisch sterk en duurzaam Nederland. Binnen de organisatie staat jouw ontwikkeling centraal. Je krijgt de ruimte om te groeien, te leren en jouw talenten optimaal in te zetten.

Wat ga je als Traineeship Functioneel Beheer – Overheid doen?
Als Junior Functioneel Beheerder ga je o.a. aan de slag met de volgende werkzaamheden:
- Functionele instandhouding en continuïteit van de applicaties waarborgen en hiervoor ook durven te staan;
- Proactief contact onderhouden met de eindgebruikers en de interne organisatie;
- Uitvoeren van autorisatiebeheer en het bewaken van de betrokken processen;
- Het snel en adequaat analyseren en oplossen van incidenten of problemen;
- Voortgangsbewaking van openstaande meldingen;
- Actualiseren van documentatie en de beheerhandleidingen, indien deze ontbreken, opstellen;
- Leveren van een bijdrage aan de te ontwikkelen applicaties en processen (functioneel) door het aandragen van issues en verbeteringen;
- Participeren in en bijdragen aan Backlog refinement, Sprint Planning, Sprint Review en Retrospective;
- Opstellen van een testplan en testgevallen;
- Uitvoeren en coördineren van testwerkzaamheden (FAT/GAT);
- Opstellen van rapportages over de uitgevoerde testen.

Wat neem je als Traineeship Functioneel Beheer – Overheid mee?
Als functioneel beheerder ben je primair verantwoordelijk dat het informatiesysteem voldoet aan de eisen van de gebruikers, daaraan blijft voldoen en dat de functionaliteit consistent is. Als functioneel beheerder werk je nauw samen met gebruikers voor het evalueren van de functionele specificaties van een informatiesysteem en het uitwerken van de functionele specificaties bij gewenste wijzigingen in de functionaliteit. Gerealiseerde wijzigingen worden door jou als functioneel beheerder getest in acceptatietesten. Daarnaast coördineert de functioneel beheerder de invoering van wijzigingen in de gebruikersorganisatie. Tot slot ben je een vraagbaak voor gebruikers (in de tweede lijn) en coördineert oplossingen voor problemen.
Verder heb je:
- een HBO of WO-opleiding op het gebied van informatica of informatiemanagement;
- kennis/ ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatieteksten conform TMap of TMapNext.;
- kennis van tools en methodieken, zoals Oracle, Topdesk, JIRA, BISL, ITIL, SQL, SCRUM;
- kennis van de AVG wet- en regelgeving;
- Ervaring in andere overheidsorganisaties is pré.
Je beschikt over de volgende competenties:
- Zelfstandig kunnen werken;
- Leergierig;
- Resultaatgericht;
- Pragmatisch;
- Helder communiceren en toont hier initiatief in;
- Analytisch;
- Organisatiesensitief;
- Toegankelijk.
De organisatie werkt 1 à 2 dagen op het hoofdkantoor Assen. Je mag ook werken op de locaties in Zwolle en Utrecht.

Wat hebben we jou te bieden als Traineeship Functioneel Beheer – Overheid?
- Je komt terecht in een betrokken werkomgeving met ruimte voor persoonlijke en professionele groei;
- Direct een vast contract via Joust;
- Salaris op basis van de CAO Rijk;
- Hybride werkvorm waarbij 1-2 dagen op kantoor in Assen gewerkt wordt;
- Het volgen van trainingen binnen werktijd via het Joust traineeship;
- Een Joust coach en een coachingtraject op maat;
- De mogelijkheid om maandelijks trainingen te volgen en dus actief tijd te besteden aan persoonlijke ontwikkeling en groei.
- Je wordt onderdeel van de Joust Young Professional community en neemt deel aan kennissessies, uitjes en events.

Wat is onze
procedure?
Bij Joust begrijpen we dat elke sollicitant uniek is en dat een standaard sollicitatieprocedure niet voor iedereen werkt. Daarom gebruiken we een flexibele benadering die zich richt op de persoon achter het cv. Hoewel elk sollicitatietraject bij Joust anders verloopt, zijn er toch een aantal stappen die vaak aan de orde komen. De eerste stap is een telefonische kennismaking. In dit gesprek leren we elkaar beter kennen en bespreken we je ambities. Als we een match zien, nodigen we je uit voor een intake op ons kantoor in Utrecht. Tijdens deze sessie gaan we nog dieper in op je achtergrond en ambities. De laatste fase bestaat uit sollicitatiegesprekken bij potentiële opdrachtgevers. Maak je overigens geen zorgen! Wij bereiden je goed voor op deze gesprekken. Als er een wederzijdse match is tussen de opdrachtgever en jou kan het traineeship van start gaan.


Reviews
Direct solliciteren
Heb je nog vragen?

Bekijk ons ruime aanbod
aan traineeships
